Zonneboot en duofiets

Aangepast en duurzaam varen en fietsen met mensen die dat zelfstandig niet kunnen. Dat hadden we voor ogen toen we aan een duofiets met ondersteuning en een rolstoeltoegankelijke zonneboot begonnen. Beide projecten zijn – dankzij goede gevers en enthousiaste meedenkers – gelukt en als stichting zijn we nu eigenaar van een zonneboot (Sin’ en Wille) en een duofiets  met ondersteuning. Zowel de boot als de fiets zijn beschikbaar voor iedereen die baat heeft bij een begeleid fiets- of vaartochtje. Zoals cliënten/hulpboeren, maar ook gasten en bezoekers van beide zorgboerderijen (Bêd en Brochje / camping / vakantieappartementen) of mensen uit de omgeving.

De boot ligt in het vaarseizoen aan de rolstoeltoegankelijke vissteiger bij zorgboerderij ’t Boerehiem en de fiets staat onderdak bij zorgboerderij De Ripen. Op de boot kunnen tien personen meevaren (inclusief de schipper), waaronder maximaal twee rolstoelen. De gasten varen op eigen risico. Heb je belangstelling voor een duurzaam vaartochtje, vraag ’t Boerehiem: Hans en Akkie Tolsma regelen de vaartochten.

Wil je, samen met een minder mobiele buurman of een tante, liever een fietstochtje, neem dan contact op met zorgboerderij De Ripen (Tineke de Vries en Paul Roorda).

Vanaf het water en vanaf de weg leent de omgeving van Nij Beets zich er prachtig voor!

De vergoedingen vormen een onderhoudsfonds voor de boot en de fiets:

Zonneboot: € 50 per dagdeel (groep), € 25 voor 1,5 uur
Duofiets: € 10 per dagdeel, € 50 voor een weekeinde (zat./zondag)

Verblijf je een week of langer op de zorgboerderij dan gelden aangepaste tarieven.

Zorgboerderij De Ripen
Ripen 16